nieuw werk, nieuwe start! - Reisverslag uit Brighton, Australië van Karlijn Vries - WaarBenJij.nu nieuw werk, nieuwe start! - Reisverslag uit Brighton, Australië van Karlijn Vries - WaarBenJij.nu

nieuw werk, nieuwe start!

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

29 Mei 2016 | Australië, Brighton

Hee allemaal,
Ik heb weer even tijd om wat te schrijven. Wat een heftige maar super week!

Zoals ik vertelde in mijn vorige blok ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe baan. En gevonden als aupair! Vorige week zondag hebben Nick en Olivia me gebracht naar een punt waar de familie me op kwam halen. Heel grappig de kinderen heten Nic(olas) en Olivia.. Haha die namen zal ik dus niet meer vergeten! Mama heet Natalie en papa Richard. Ze hebben een eigen dans school voor ballroom. Ze zijn zelf erg goed en dansen veel competities. De kinderen vonden het erg spannend om me te ontmoeten en waren erg druk in de auto op weg naar huis. We hebben daar mijn spullen gedropt en zijn naar het strand gereden. Aan het strand hebben we fish and chips gehaald (lunch) en zijn dit lekker op het strand gaan eten. Boodschappen gedaan en naar huis gereden. Geholpen met de kinds in bad doen dineren en ze in bed gelegd. Die avond op tijd naar bed gegaan, moe van alle nieuwe indrukken.

Maandag heb ik nic voor het eerst mee naar school gebracht en heeft hij mij zijn klaslokaal laten zien. Natalie is vandaag vertrokken t/m morgen naar Melbourne voor een examen. Richard heeft me daarna samen met Olivia meegenomen naar het zuiden van Brisbane (uurtje rijden) Gold coast. Ze zijn daar een nieuw huis aan het bouwen en er moesten wat dingen geregeld worden. Dit huis ligt op een security park aan het water (rivier). Wauw wat een gave plek! Helaas zullen ze nog niet verhuizen in de tijd dat ik hier ben. We hebben aan het water geluncht in een restaurant. ’s Avonds kwam de oude oppas(Nadine) me meehelpen omdat Richard moest werken en Natalie in Melbourne zat.

Dinsdag(mijn vrije dag) ben ik met Natalie en Olivia meegeweest naar een groot shoppingcentre. Niet ver van huis vandaan! Goed om te weten, dan weet ik waar ik heen kan op 1 van mn vrije dagen hihi! Richard kwam daar ook heen en hebben we met zijn 4e geluncht. ’s Avonds ben ik meegeweest naar de dansstudio om mee te kijken naar de dansles van Nic. Guess what!.... Ik ga ook starten met dansen! 7 juni begint de beginnersklas!

Woensdag en donderdag heb ik de kinderen alleen gehad in de middag/avond. Zelf gekookt, met ze gegeten en naar bed gedaan.
Vrijdagavond ben ik meegeweest met Nadine en haar vriendinnen op stap. Wat een verschil in Nederland. Sommige meiden hadden hier amper iets aan. Ik dacht dat sommige in NL erg waren haha. Was een erg leuke en gezellige avond!

Zaterdagavond ben ik meegeweest naar de zus van Richard. Daar hebben we gegeten. Chinees maar dan een klein beetje anders.

Wauw en vandaag was echt gaaf! We zijn weer naar het nieuwe gereden en zijn gaan varen. Lang de kant van de rivier zaten Kangoeroes! Echt heel vet! Toen we dichterbij kwamen om foto’s te maken begonnen ze te bewegen en heb ik een heel gaaf filmpje kunnen maken. Hopelijk het volgende dier dat ik ga zien is een Koala!

Heb deze week al aantal keer in de auto gezeten. (andere kant van de auto/weg) Begin er steeds meer aan te wennen, ben benieuwd hoe het me vergaat als ik terugkom in Nederland haha.

Als laatste wil ik even laten weten dat het goed met me gaat! Ik ben erg blij dat ik deze beslissing genomen heb! Ik kan nu veel meer van Australië zien voordat ik werkelijk ga reizen en ontmoet veel meer mensen.

Tot de volgende blog!

  • 29 Mei 2016 - 14:00

    Sanne:

    Goed om te lezen dat het zo goed bevalt! En wat gaaf dat je gaat dansen!! Past goed bij je, vast en zeker een onontdekt talent ;)

    Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende blog! (en geen spinnen meer sturen!! Ik eis dat je dat nog een keer goedmaakt met sushi!)

  • 29 Mei 2016 - 14:12

    Esther Van De Ven (Joyim):

    Hoi Karlijn,

    Fijn te horen dat het goed met je gaat en dat je nieuwe baan goed bevalt.
    Geniet ervan!
    Ik ben heel benieuwd naar het filmpje van de kangoeroes....

    Groetjes Esther.

  • 29 Mei 2016 - 15:23

    Frans Van Roij:

    Hee leuk daar
    Kan je gelijk je frisbee ophalen

  • 29 Mei 2016 - 17:28

    Petra Avontuur:

    Leuk! Heerlijk om te lezen.
    Wat een enthousiasme!

    Groetjes, veel werkplezier en tot de volgende blog

  • 29 Mei 2016 - 19:39

    Marianne :

    Leuk om te lezen dat het goed gaat. De juiste beslissing genomen, denk ik.

  • 29 Mei 2016 - 22:26

    Bart:

    Super vet karlijn! Geniet ervan! Xx bart

  • 06 Juni 2016 - 13:24

    Marlou:

    Wat leuk om dit te lezen Karlijn! Je enthousiasme spat ervan af:) Dit is toch ook wel jou ding: veel nieuwe dieren en kinderen leren kennen in 1!
    Je mag trots/blij zijn dat je deze beslissing uiteindelijk toch hebt genomen. Het is fijn om te lezen dat het goed met je gaat! Binnenkort maar weer eens bellen? Dan weet je ook hoe het met mij en Nl gaat!!
    Xx tot spreeks!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brighton

Australië

Work and Holiday

Recente Reisverslagen:

05 December 2016

Update 5-12-2016 *verhuisd*

17 Oktober 2016

update 17-10-2016

30 Augustus 2016

Update 30-8-2016

11 Augustus 2016

Update 11-8-2016

14 Juli 2016

update 14-7-2016
Karlijn

Actief sinds 13 April 2016
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 7632

Voorgaande reizen:

19 April 2016 - 18 April 2017

Australië

13 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: