update 17-10-2016 - Reisverslag uit Brighton, Australië van Karlijn Vries - WaarBenJij.nu update 17-10-2016 - Reisverslag uit Brighton, Australië van Karlijn Vries - WaarBenJij.nu

update 17-10-2016

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

17 Oktober 2016 | Australië, Brighton

Hiii!
Alweer 1,5 maand terug dat ik mijn laatste blog plaatste. Dus maar weer even tijd gemaakt voor een nieuwe! Over 2 dagen ben ik al een half jaar van huis. De tijd gaat zo snel hier!

Het weer wordt hier in Queensland beter en beter! Temperaturen tussen 20 en 32 graden afgelopen 2 weken. En dat noemen ze hier begin van de lente hihi! Over 2 weken ga ik richting Melbourne zal weer even wennen zijn sommige dagen daar zijn een stuk kouder!

Naast mijn normale routine heb ik nog wat uitstapjes gemaakt:

Begin september ben ik met een volle auto meiden naar Surfers Paradise gereden. Lekker een paar uurtjes op het strand gelegen en gezwommen in de zee. Ook nog verder doorgereden naar het zuiden en daar wat gegeten en gedronken in een hostel waar een van de Nederlandse meiden verbleef! Ik ben samen met 2 andere meiden een stukje gaan wandelen langs de kust!

Op een regenachtige dag ben ik met 2 andere NL meiden en een Duits meisje naar de film geweest. Bridget Jones baby. Geweldig! In Nederland houden mensen zich vaak wat in als het een komische stukje in de film voorkomt. Het blijft dan wel grappig maar minder dan hier. Mensen gaan hier helemaal los als het grappig is. Echt grappig om een keer mee te maken! Dan is het alleen al grappig om te luisteren naar de zaal!

Eind September ben ik nog een keer een dag naar Stradbroke Island (Straddie) geweest. Het gezin waar ik oppas in de straat hier was daar op vakantie. Zij komt daar van oorsprong vandaan en ze verbleven bij haar vader. Ze hadden gevraag of ik het leuk vond om een dagje langs te komen. Dus s’ochtends vroeg met de auto naar Cleveland gereden en daar de boot naar de overkant gepakt. Aan de overkant werd ik opgewacht en zijn we eerst naar het strand gereden. Samen met de kids op zoek naar schelpen die zich verstoppen onder het zand (zij noemen ze pippies). Maar door de structuur van het zand kun je zien dat er 1 verstopt zit. Deze konden ze s’ avonds bakken en lekker opeten. Op het strand gebarbecued en verder gereden naar Brown lake. Dit meer heeft een bruine kleur door de tea tree boven die langs de kant staan. Hier heb ik met de kids gekanood en hebben we gezwommen. Na een ijsje hebben ze me terug naar de boot gebracht.

Het eerste weekend van Oktober ben ik met 3 andere een weekend naar Byron bay geweest. Daar hebben we nog wat andere NL meiden uit Bribane gemeet. Zaterdagochtend vroeg weggereden en kwamen voor lunchtijd aan in Byron. Ingecheckt in het hostel en boodschappen gedaan zodat we wat lekkers voor op het strand hadden. Stuk over het strand gelopen en een paar uur op het strand gelegen. Vanaf daar veel walvissen gespot. S’avonds hebben we meegedaan aan de georganiseerde bbq vanuit het hostel en later op de avond zijn we met een grote groep op stap geweest! . Volgende ochtend vroeg eruit en op naar de organisatie waarmee we zijn gaan whale watchen. Gave ervaring, midden op zee in een klein bootje (14 mensen). Helaas geen springende walvissen dicht bij de boot, allemaal wat verder weg. Wel kwamen er een een moeder met kalf op 50 meter vanaf de boot voorbij gezwommen. S’avonds naar de zonsondergang op het meest oostenlijke puntje van Byron gaan kijken. En daarna lekker uit eten geweest bij de Italiaan! S’avonds maar optijd gaan slapen en maandagochtend zijn we weer richting het noorden gereden.

Het weekend erna werd Olivia 3 jaar. Kadotjes gegeven en een normale zaterdag gehad. In de avond was er vuurwerk hier in de straat omdat het soccer seizoen afgelopen is. Leuk dat dit op haar verjaardag gepland was! Zondags hebben we haar verjaardag gevierd met een brunch . Ik had de hele overkapping achter versierd met Frozen dingentjes ( hier is ze namelijk helemaal fan van)! Aantal familieleden en vrienden kwamen op bezoek! Leuke ochtend/middag voor haar!

Vorige week ben ik naar een waterval (Killarny glenn falls) geweest, 1,5 uur zuidelijk. Op de foto’s was dit erg mooi. Helaas vond ik het in werkelijkheid wat tegenvallen. Ook de weg terug naar de auto was niet niets. 25 min stijl omhoog. Was blij dat ik weer in de auto zat hihi.

Dan nog wat anders dan de uitstapjes:
Olivia me een keer gruwelijk laten verschieten. Zij en haar vriendinnetje waren in de speeltuin aan het spelen toen Olivia zich bezweerde. Ze moest heel hard huilen en kwam naar mij toe. Toen stopte het huilen (maar ook haar adem). Ze trok helemaal wit weg en begon na een paar seconden met haar ogen te rollen. Vervolgens viel ze weg en toen kwam de ademhaling weer op gang. Pff ik was echt een beetje in paniek. Normaal als ze stopt met huilen/ademen is blazen in haar gezicht voldoende om haar ademhaling weer op gang te laten komen. Dit keer was dit niet zo. Achteraf heb ik op internet gevonden dat dit een bekend fenomeen is bij kinderen van 0-3 jaar. Breath holding spells wordt dit genoemd. Doordat de kinderen na enige tijd flauw vallen en hierbij hun lichaam ontspant komt de ademhaling automatisch weer op gang. Het is niet schadelijk voor de hersenen omdat deze maar vrij korte duur geen zuurstof hebben gehad. Goed dat ik dit wist. Het is een paar weken later namelijk nog een keer voorgekomen.

Ik vertelde Nic van de week dat ik aan het eind van deze maand wegga en dat er dan een nieuwe Au-pair komt om op hen te passen. Wat hij toen zei: *smeltsmelt*. “Nooo Karlijn!! Don’t leave us! I really really like you!! Het gaat nog moeilijk worden om hier te gaan. De kids zijn de afgelopen tijd meer voor me gaan betekenen dan ik verwacht had! Het besef dat je ze waarschijnlijk nooit meer gaat zien (behalve via de telefoon) is toch best raar.

En voor diegene die het nog niet gehoord hadden. Eind januari kom ik naar huis. In eerste instantie was het plan om na Carnaval terug te gaan naar Azië. Alleen ben ik momenteel aan het twijfelen of ik mijn geld niet liever voor mijn hobby/droom wil gebruiken. Trailerrijbewijs halen en een paardje zoeken die ik kan gaan uitbrengen op wedstrijd (dressuur en springen). Hier heb ik afgelopen jaren geen mogelijkheden voor gehad en ik merk dat het me veel doet als ik foto’s op facebook voorbij zie komen van anderen die deze mogelijkheid wel hebben! En daarnaast een eigen appartement, huisje boompje en beestje hihi! En voor diegene die mij goed kennen. Het zal niet onbekend zijn dat ik niet zo goed knopen kan doorhakken.. Gelukkig hebben we nog even om te beslissen!

Dat was het weer voor nu!
Liefs Karlijn



  • 17 Oktober 2016 - 17:39

    Bea:

    Ha Karlijn,
    Bedankt voor je gezellige mailing,Heerlijk om dit allemaal te mogen beleven en van te genieten!
    Succes met je beslissing !Volg je hart maar dan komt ´t wel goed!!
    Nog heel veel plezier !!lieve groet Bea


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brighton

Australië

Work and Holiday

Recente Reisverslagen:

05 December 2016

Update 5-12-2016 *verhuisd*

17 Oktober 2016

update 17-10-2016

30 Augustus 2016

Update 30-8-2016

11 Augustus 2016

Update 11-8-2016

14 Juli 2016

update 14-7-2016
Karlijn

Actief sinds 13 April 2016
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 7621

Voorgaande reizen:

19 April 2016 - 18 April 2017

Australië

13 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: