Update 11-8-2016 - Reisverslag uit Brighton, Australië van Karlijn Vries - WaarBenJij.nu Update 11-8-2016 - Reisverslag uit Brighton, Australië van Karlijn Vries - WaarBenJij.nu

Update 11-8-2016

Door: Karlijn de Vries

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

11 Augustus 2016 | Australië, Brighton

Update 11-8-2016

De tijd vliegt! Alweer een maand geleden mijn laatste blog en het lijkt de dag van gisteren…

Heb in de tussentijd maar 1 echt uitstapje gehad en dat was Noosa. Gezellig samen met 2 andere NL meiden! Wat een geweldig mooi plaatsje! We hebben de auto geparkeerd en heb ik voor het eerst gelopen op strand zoals je die op de plaatjes op internet ziet! Mooi wit zand en blauwe zee! Het was wat aan de frisse kant, toch maar het mooie blauwe water in! Lekker van de zon genoten en op zoek gegaan naar een lunchplek in het leuke dorpsstraatje! Daarna over het strand terug naar de auto! Heerlijke dag!

Ik moest ook hoog nodig naar de kapper. De puntjes waren al aardig gespleten. In eerste instantie heb ik zelf een poging gedaan tot het knippen van mijn haar. Dit was aardig gelukt, met mijn haar zie je toch niet zo goed als er een klein beetje lengte verschil in zit. Ik was het echter zat dat mijn haar allemaal op 1 lengte was en wilde er weer laagjes in. De prijzen hier van de kapper liggen alleen erg hoog en dat had ik er niet voor over. Gelukkig werd me verteld dat er een kappersschool in Brisbane zit en dat je daar geknipt kan worden door een student onder begeleiding van een docent voor maar $12,- de moeite waard dus! Het enige wat ze van je verwachten is dat je zeker geen haast hebt zodat ze het op hun gemak kunnen doen en ervan kunnen leren. Wat is er nou beter dan lekker in een stoel te zitten, wat te kletsten en dat ze ondertussen je haar knippen! Wat me wel aan het denken heeft gezet, ik heb het altijd al leuk gevonden om de haren van een ander te doen. Misschien ga ik als ik terug ben in Nederland wel een kappersopleiding doen!

Ik heb ook een nieuw gezin gevonden om op mijn vrije dinsdag op te passen. 7 uurtjes. Dus dat is weer lekker meegenomen! Meisje van 4 die ik alleen heb totdat haar broertje van 6 thuisgebracht wordt van school. Leuke kinderen!

Afgelopen zaterdag hebben we feest gehad bij de dansstudio omdat ze 7 jaar bestonden. Kids ’s middags laten slapen zodat ze mee konden! Veel performance gezien en zelf ook nog aan enkele dansen meegedaan. Weer een mooie gelegenheid om het dansen te oefenen. Vind het echt super leuk, in NL ga ik vast en zeker op zoek naar een geschikte dansschool om het dansen voort te zetten!

Voor de mensen die mij een beetje kennen: Karlijn en sporten gaat niet zo goed samen. Hardlopen is niet mijn ding, sportschool al helemaal niet. Toch heb ik mezelf afgelopen 3 weken aangewend elke dag, Ja! Elke dag een workout te doen van minstens 15 min. Het is niet veel, maar voor mij wel! En guess wat: Ik vind het steeds leuker worden en wordt er steeds fanatieker in, afgelopen week al meerdere keren een half uur gedaan! Ook ben ik erop aan het letten wat ik overdag eet. Het beste is dat ik hier bijna geen frisdrank drink. Mijn familie heeft alleen cola in huis en dat lust ik niet. Dus het is bijna de hele dag water, met een scheutje citroensap. Goed bezig dus al zeg ik het zelf. Zit nu dan ook op de bank en heb mezelf een kleine beloning gegeven (moet ook af en toe) een glaasje wijn en een zelfgemaakte tompouce van de Aldi!

Komend weekend ga ik stappen in Brisbane en slapen in een hostel, de volgende dag ga ik met een andere NL meid walvissen spotten vanaf Stradbroke Island! 6 uur trip, boot met lunch, eiland met wandeltocht en bustocht naar de oostkant van het eiland en daar zou het beste uitkijkpunt zijn van Australië om walvissen te zien!

Het weekend na mijn verjaardag ben ik met mijn familie naar Sydney. Hij moet daar dansen met zijn cursisten en zij moet jureren. Of ik meewilde met de kinderen?, haha nou daar zeg ik geen nee tegen! Ben heel benieuwd aangezien ik ook wat vrije tijd heb om een paar uurtjes Sydney te verkennen!

Even wat anders, wat me momenteel (een beetje teveel) bezighoud.
Eind Oktober ga ik mijn gezin hier verlaten. En wat dan?...
Er zijn zoveel mogelijkheden en ik kom er gewoon niet uit. Ik weet niet wat ik wil.
Wil ik in Australië reizen of niet? Australië is vrij prijzig en wil ook heel graag naar Azië wat een stuk goedkoper is en dus langere tijd kan gaan reizen. Ga ik gelijk door naar Azië in November of zoek ik een nieuw gezin tot +/- Januari om daarna te gaan reizen in (waarschijnlijk) Azië. Ik weet dat ik nog veel tijd heb om erover na te denken wat ik wil. Het is alleen dat de vliegtickets hier 4x zo duur zijn als je ze last minute wil boeken en dat zou zonde zijn van mijn gespaarde geld.. Zijn er geen mensen die met me mee willen reizen???!:)

Nou dat was het dan wel weer voor deze maand! Doeiiii!


  • 11 Augustus 2016 - 17:00

    Bea:

    Ha Karlijn,
    Op de eerste plaats van harte proficiat met je verjaardag HIEP HIEP HOERA!!!
    Maak er een heerlijke dag van in 't verre Australie!

    Geen nieuws voor jou maar t weer hier is bar en boos geniet van t strand enz. hier is 't niet mogelijk!

    Alle nieuws en bijzonderheden hoor je natuurlijk van je ouders vis de Skype!!

    Met Jan en mij alles prima hebben samen vakantie!
    Veel plezier en niet te veel dubben met je reis!!lekker je intuitie volgen!!Nu heb je de kans.
    Succes en voor al genieten.Lie3fs Bea

  • 12 Augustus 2016 - 19:27

    Tante Ine:

    Een broer van oom hans en zijn zoon wonen in Sydney misschien iets voor contact oom Adriaan is taxi chaufeur zijn zoon shane is getrouwd en heeft drie zoontje. Het gaat goed he gr tante ine

  • 17 Augustus 2016 - 17:53

    De Buurman:

    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat heb je weer een prachtig verhaal geschreven wat doe jij daar toch een hoop levenservaring op, daar heb je je hele leven wat aan.alleen is het wel een beetje saai om in Azië te gaan reizen. Ik hoop dat je een compagnon vind.blijf ons op De hoogte houden.ook namens de buurvrouw gefeliciteerd.ik neem er vanavond een borrel op. Groetjes van ons beide en tot de volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brighton

Australië

Work and Holiday

Recente Reisverslagen:

05 December 2016

Update 5-12-2016 *verhuisd*

17 Oktober 2016

update 17-10-2016

30 Augustus 2016

Update 30-8-2016

11 Augustus 2016

Update 11-8-2016

14 Juli 2016

update 14-7-2016
Karlijn

Actief sinds 13 April 2016
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 7646

Voorgaande reizen:

19 April 2016 - 18 April 2017

Australië

13 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: