update 14-7-2016 - Reisverslag uit Brighton, Australië van Karlijn Vries - WaarBenJij.nu update 14-7-2016 - Reisverslag uit Brighton, Australië van Karlijn Vries - WaarBenJij.nu

update 14-7-2016

Door: karijn de vries

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

14 Juli 2016 | Australië, Brighton

Tja, waar zal ik eens beginnen… Alweer een maand geleden en heb al weer wat dingen ondernomen hier in Australië.. En alweer bijna 3!! Maanden in Aussie!
Ik zal het niet dag voor dag gaan omschrijven maar zal de leukste dingen vertellen

Lone Pine:
Zoals ik in een vorig bericht al verteld had was ik naar Australia Zoo geweest en had ik al met kangoeroes en een koala geknuffeld. Hier in Brisbane hebben we een Koala sanctuary “lone Pine”. Hier hebben ze heel veel koala’s en een groot park met kangoeroes. Daarnaast ook wat andere diertjes!. Ik ben hier 1x met Oliva alleen geweest. Ze vond het geweldig om de kangoeroes te kunnen aanraken en sommige en knuffel te kunnen geven. Daarnaast keken we onze ogen uit bij de koala’s. Normaal zie je ze amper bewegen, nu waren ze echt bijna allemaal wakker en bewogen naar hun doen echt heel veel.
Afgelopen week een paar weken nadat ik met Olivia was geweest ben ik een keer met ze samen geweest. De eerste keer durfde Olivia de kangoeroes geen eten te geven, nu zag ze hoe stoer Nic was en ging het ook proberen  Dit keer hebben we wilde papagaaitjes eten gegeven. Er werd eten gedaan in een schaal die bevestigd was op een lang handvat. Deze kon je dan in de lucht houden en kwamen ze daar op zitten om te eten. Heel mooi om te zien. Ook hebben we een Dog/Sheep show gezien. Het was geen border Collie maar een ander ras hond die de schapen bij een dreef . En ze door verschillende barricades liet lopen.

Fraser Island
Zaterdag 25 juni en zondag 26 juni met ik met een paar NL meiden naar Fraser Island geweest. Omdat we om 7 uur in de ochtend vertrokken in hartje Brisbane hebben we in een hostel geslapen en de avond daarvoor wat gegeten en gedronken. We hadden ons ingeschreven voor een tour met een 4WD bus. Deze kan over het strand en door los zand heen rijden. Ideaal. Om 7 uur vertrokken dus en de reis duurde 3 uur voordat we bij de boot kwamen die ons naar Fraser bracht. De overtocht was maar een kwartiertje en we konden onze weg vervolgen op het strand. Na nog geen kwartier over het strand zaten we muurvast.. Het zand was zodanig los dat zelfs een 4wd er niet doorheen kwam..Onze gids heeft ons met zijn handen moeten uitgraven haha!. We op sommige stukken met 80km/u over het strand heen rijden. Het eerste punt waar we stopten was een kleine Creek “Eli Creek”. Heel helder water tot aan je knieën waar je doorheen kon lopen. En eventueel voorzichtig zwemmen. Doordat het water zo helder was, was het ook goed drinkbaar. Daarna zijn we doorgereden naar de overblijfselen van de gestrande boot. Er was nog 5 % van over. Wat springfoto’s geschoten en doorgereden naar een heel mooi uitkijkpunt “Indian Head”. Vanaf dit uitkijkpunt hebben we wat walvissen gespot verderop in het water. Heel gaaf! Ze sprongen op uit het water en bliezen de lucht uit hun luchtgat. Zo ver weg maar toch goed zichtbaar omdat het van die grote beesten zijn! We hadden toen zo’n 174 km over het strand gereden. De gehele lengte van het eiland gehad. Daarna weer een stuk terug richting het resort. Het was ondertussen ook al een stuk kouder geworden. Lekker gedoucht en een heerlijk lopend buffet als diner gehad. Later op de avond naar het strand gelopen (met handdoeken omgewikkeld, omdat het afgekoeld was naar 7 graden en ik alleen een T-shirt en een vest mee had) hier kregen we van onze gids een hele gave uitleg over het sterren en planeten stelsel! Veel planeten kunnen zien omdat een aantal anders van kleur zijn. Hierna nog een drankje gedaan aan de bar en op tijd gaan slapen. In de ochtend vroeg eruit omdat we de zon op wilde zien komen. 6 uur eruit. Wat een mooi gezicht. Doordat ik een waterproof camera gekocht had heb ik m’n camera op het zand gezet en het hele traject gefilmd. Heel mooi! Ontbeten en verzameld bij de bus. Eerst een stuk tussen de bomen gereden. We stopten op een plek waar we een wandeling konden maken door het “regenwoud”. Het enige stuk “bos” dat op zand groeit over de hele wereld. En het is nog steeds een raadsel hoe dit kan. Hier liep een klein creekje doorheen zie ze de “invisible Wanggoolba Creek” noemen. Het water is zo helder dat je bijna niet ziet dat het een creekje is. Vanuit het verleden mochten daar alleen vrouwen naartoe komen. Het was een punt om je kind te baren. Zelfs tot nu mogen mannelijke Aboriginals daar niet komen. Mannelijke toeristen behoren hier natuurlijk niet onder en mogen er wel komen. Hierna zijn we naar de laatste bestemming van Fraser gereden: “ Lake Birrabeen”. Ook al was het maar 20 graden en liepen we die ochtend nog te klappertanden van de kou, ik ben er meteen ingedoken. Moest toch gezegd kunnen hebben dat ik gezwommen heb op Fraser. Helaas hierna weer huiswaarts gereden. Wat een mooi en indrukwekkend weekend!

Begin juli was het Tenerife festival (deel van Brisbane heet Tenerife) in Brisbane. Ik dacht leuk een festival, alleen dat is hier heel anders. Wel heel gezellig, heel veel eettentjes en tussendoor paar plekken waar je van (live) muziek kon genieten. Was erg druk en er hing een heel gezellige sfeer! Later op de avond zijn we met een aantal NL meiden op stap geweest in Brisbane centrum en heb ik overnacht bij Maaike die net voorbij het centrum woont.

Afgelopen vrijdag ben ik mee geweest met de familie naar het winterfestival in het centrum van Brisbane. Door het klimaat hier kennen ze hier geen sneeuw. Hier hebben ze afgelopen week kennis mee gemaakt. Ze hadden een afgezet stuk waar ze van ijsblokken gemalen ijs/sneeuw van maakte waar de kids in konden spelen, daarnaast hadden ze een baan gemaakt waar de kinderen vanaf konden sleeën. Erg leuk. Daarna uiteten geweest en dacht ik een wijntje te bestellen. Ik was met Natalie(moeder) en met de kids. Of ik mijn ID wilde laten zien. Ik pak mijn rijbewijs (waar ik hiervoor ook elke kroeg mee in ben gekomen) maar deze werd geweigerd..Foto/geboortedatum erop, maar helaas. Ik gevraagd tot welke leeftijd je je ID moet laten zien. Tot 25 en iedereen die jongen lijkt dan dat. Ben er nog niet uit of ik dit nu als compliment moet beschouwen of niet hahaha.

National park Lamington
Afgelopen zondag ben ik met een auto vol Nederlandse meiden naar het zuiden van Brisbane gereden (2 uur zuidelijk van mijn huis). We gingen het “Nationaal park Lamington” bezoeken. Onderweg ernaartoe veel haarspeldbochten gehad en veel tegenliggers die abnormaal snel door de bochten heen gingen. Geen leuke weg om elke dag te moeten doen.. Weer een auto ervaring rijker! Vanaf het beginpunt zou het 6 km zijn naar de waterval die we wilden zien. We dachten dat 6 km wel mee zou vallen. 1e uitkijkpunt was zo mooi! Een mooi uitzicht over het dal en de bergen! Heel gaaf! 2 uur later(inclusief foto’s) waren we dan eindelijk beneden. Maar wat een gave waterval, denk dat hij zeker wel 50 meter hoog was. (als het niet hoger was). Nu waren we onderaan de berg en moesten we ook weer omhoog. Dat viel nog niet mee. Heb nog nooit zo’n rustige wandeling meegemaakt. Was al snel buiten adem als ik gelijktijdig ook ging praten. Net aan het einden zag 1 van de meiden een wilde koala in de boom zitten. Kunnen we dat ook weer van de to see list afstrepen hihi.

Dinsdag heb ik kennis gemaakt met een nieuw gezin hier in de straat. Ik had wat oproepjes geplaatst dat ik mijn vrije tijd wilde gebruiken om wat extra op te passen. Heel leuke kinderen! Hopelijk kan hen helpen met wat uurtjes doordeweeks!

Zo dat was het dan weer voor nu!

  • 14 Juli 2016 - 15:18

    Frans :

    Ga lekker daar dadelikk kom je niet meer terug

  • 14 Juli 2016 - 15:19

    Frans.:

    Dadelijk kom je niet meer terug

  • 14 Juli 2016 - 16:24

    Mary :

    Gaaf Karlijn, zo veel zien en veel nieuwe mensen ontmoeten. Kan me voorstellen dat je het fijn hebt! En nee Frans, langer dan dit ene (half) jaar kan ik een echte knuffel niet missen‼️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brighton

Australië

Work and Holiday

Recente Reisverslagen:

05 December 2016

Update 5-12-2016 *verhuisd*

17 Oktober 2016

update 17-10-2016

30 Augustus 2016

Update 30-8-2016

11 Augustus 2016

Update 11-8-2016

14 Juli 2016

update 14-7-2016
Karlijn

Actief sinds 13 April 2016
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 7635

Voorgaande reizen:

19 April 2016 - 18 April 2017

Australië

13 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: