eerste dagen Bribane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Karlijn Vries - WaarBenJij.nu eerste dagen Bribane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Karlijn Vries - WaarBenJij.nu

eerste dagen Bribane

Door: Karlijn de Vries

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

22 April 2016 | Australië, Brisbane

Hee Allemaal,
Mijn 2de dag in Australië is aangebroken. Het is hier 8 uur later dan bij jullie! Tijd voor een update!

Dinsdag 19 April 13.25 uur vertrokken vanuit Düsseldorf naar Hong Kong, waar ik om 6.30 (00.30 NL tijd) aankwam. Op het vliegtuig een NL meisjes ontmoet waar ik naast kon gaan zitten, gezellig dus. Redelijk wat turbulentie gehad onderweg maar verder prima vlucht! In Hong kong had ik een overstap van 6 uur. Ik had de stad in gemogen maar omdat ik niet geslapen had ik het vliegtuig besloot ik een poging tot slapen te doen op het vliegveld. Wel gelukt maar elke keer maar max 15 min. Om 12.45 stegen we op naar Bribane. Na het opstijgen besloot mijn buurvrouw te verhuizen naar een andere stoel in het vliegtuig waardoor de gehele vlucht 2 stoelen voor mezelf had. Erg relax! We landden om 23.30 in Brisbane(15.30 NL tijd). Na de douane snel een taxi gepakt en naar het hostel gereden in het centrum van Brisbane. Omdat ik s’ nachts aankwam en er nog andere op mijn kamer sliepen mijn spullen snel op m’n kamer gedropt en een poging gedaan tot slapen. Tot 6 uur slecht geslapen, daarna vertrokken mijn kamergenoten en ben ik in slaap gevallen en heb ik nog een paar uur aangesloten kunnen slapen.

In de middag ben ik rond gaan lopen in Brisbane! Helaas met veel regen maar wat een mooie stad! Sommige straten zijn hier zo lang en kris kras door elkaar dat je soms niet in de gaten hebt waar je nou eigenlijk bent. Maar gelukkig een heel eind kunnen komen. Aantal aparte diersoorten tegengekomen onderweg, de rivier overgestoken en tot mijn verbazing een openbaar zwembad tegengekomen waar iedereen gebruik van mocht maken! Dat zal je in NL waarschijnlijk niet tegenkomen. Daarna wat benodigde inkopen gedaan en teruggegaan naar het hostel.

Wat zijn de mensen vriendelijk en sociaal hier! Bij elk contact dat je maakt vragen ze hoe het met je gaat en jij aan hen. Ook al ben je onbekend voor elkaar. Erg leuk en heel laagdrempelig! Hoe leuk zou dit zijn als we dit in Nederland ook zouden doen? Kom je in een winkel en vraag je eerst de kassière hoe het gaat voordat je je spullen betaald.

Tijdens het avondeten in contact gekomen met een Engels meisje later op de avond wat gaan drinken. Hier wat gekletst met wat meer meiden! Er kwam een man een presentatie geven over reptielen en mochten alle dieren aanraken. Kikker, andere diertjes, krokodil en een slag. Deze mocht je ook in je nek leggen voor een foto, brr toch maar gedaan! Erg interessant!

Vannacht veel beter geslapen dan afgelopen nacht! Net ontbeten en nu even deze update aan het schrijven in de lobby. Het weer ziet er veelbelovend uit dus ik ga vandaag weer de stad in! Mijn medicare-card aanvragen! ByeBye!

Liefs Karlijn

  • 22 April 2016 - 08:51

    Petra Avontuur:

    Leuk verslag, veel plezier.

  • 22 April 2016 - 09:15

    Marijke:

    Klinkt goed Karlijn, ga genieten van je dag, super leuk om je op deze manier te volgen, liefs xx

  • 22 April 2016 - 10:13

    Frans:

    Very nice girl (girl on fire)

  • 22 April 2016 - 11:15

    Jacqueline:

    ik lees het je hebt het goed naar je zin, leuk zo'n verslag blijven we in ieder geval op de hoogte.
    Have fun xxx

  • 22 April 2016 - 11:43

    Suzanne:

    Super , geniet nog van je vrije tijd .
    Leuk zo je tekunnen volgen . Ben mega trots op je . Liefs Suzanne

  • 23 April 2016 - 11:49

    Bea:

    Wat ontzettend leuk Karlijn om dit verslag van je reis te kunnen volgen!!
    Ga lekker genieten van alle belevenissen en indrukken!!Succes en veel plezier.
    Bea

Tags: #Brisbane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australië

Work and Holiday

Recente Reisverslagen:

05 December 2016

Update 5-12-2016 *verhuisd*

17 Oktober 2016

update 17-10-2016

30 Augustus 2016

Update 30-8-2016

11 Augustus 2016

Update 11-8-2016

14 Juli 2016

update 14-7-2016
Karlijn

Actief sinds 13 April 2016
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 7655

Voorgaande reizen:

19 April 2016 - 18 April 2017

Australië

13 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: