Ander werk - Reisverslag uit Kilcoy, Australië van Karlijn Vries - WaarBenJij.nu Ander werk - Reisverslag uit Kilcoy, Australië van Karlijn Vries - WaarBenJij.nu

Ander werk

Door: Karlijn de Vries

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

18 Mei 2016 | Australië, Kilcoy

Ben ik weer!

Dit keer met wat minder nieuws. Door omstandigheden heb ik besloten om te vertrekken op de stal waar ik nu werk. De uren die ik moest draaien en de dagen in de week maakte dat ik elke dag zo moe was dat ik niet bijgeslapen kwam en wat maakte dat ik geen plezier meer had in het werken met paarden. Ik had al 2 weken huilbuien en was blij dat Alicia er was om Nederlands mee te praten. Na een gesprek met de mensen hier, waarin ze aangaven dat ze niet meer voor me konden doen dan ze op dit moment deden heb ik besloten om te gaan. Wel met een vervelend gevoel omdat het nu allemaal zo snel gaat. Ik wist niet zo goed waar ik heen zou gaan, zou ik gaan reizen en terug naar Nederland gaan? Deze gedachte viel niet zo lekker omdat ik eenmaal naar hier ben gegaan voor een paar maanden!

Dus: :)

Ik heb een advertentie gemaakt over mijzelf en mijn ervaringen rondom het werken met kinderen. Deze heb ik op een au pair facebookpagina geplaatst in de hoop dat ik wat reacties zou krijgen. Ik had het niet durven denken maar ik had binnen een paar uur 10!! Reacties van families. Waartussen een familie in Brisbane! Ze typte erg positief en had afgesproken om gisteravond te facetimen met haar! Wat een leuke vrouw! Super spontaan en verteld erg enthousiast over haar gezin. Ze hebben een eigen dansstudio waarin ze ballroom lessen geven. Ze vertelde me dat ze al met meer meiden gesproken had maar dat dat niet klikte, en met mij wel! Ik mag zondag naar hen toekomen voor een proefweek! En als beide partijen eens zijn dan heb ik een nieuwe baan!:) Ik ben zo blij, zo blij dat het zo snel gegaan is en dat ik dus nog even niet terug hoef naar een hostel. Ik ga dit gezin zoals het er nu uitziet op maandag vrijdag en zaterdag overdag de hele dag helpen. En op woensdag en donderdag de middag en de avond. Maar dit kan wisselen. En afgesproken dat de uren flexibel ingepland kunnen worden. Zo hoop ik nog een paar maanden hier te kunnen blijven !

Dan zijn jullie weer een beetje op de hoogte en laat ik jullie volgende week weten hoe het me afgaat in Brisbane!

Kus Karlijn

  • 18 Mei 2016 - 10:24

    Dennis Versteeg:

    Als je een referentie nodig hebt over het werken met kinderen, gewoon even aan me vragen via mail of facebook. Dan maak ik een heel mooi verhaaltje voor je, in het Engels, over hoe geweldig jij met onze kinderen bent. Eerst als oppas en later met de vele leuke dingen die je nog steeds met hen doet.

    Dennis

  • 18 Mei 2016 - 13:46

    Esther:

    Hoi Karlijn,

    Wat een wending in je plannen!
    Jammer dat je werk bij de manege zo tegen is gevallen.
    Maar fijn dat je zo snel en veel reacties hebt gekregen op je advertentie.
    Hopelijk klikt het goed met het gezin en ga je weer verder met je leuke tijd in Australië.
    Je bent, zo te lezen, een echte doorzetter, dus dat komt vast wel goed!
    Probeer er ook van te genieten.

    Liefs Esther (Joyim)

  • 18 Mei 2016 - 18:46

    Frans Van Roij:

    Hoor hier een coach uitdaging

    Top karlijn

    Je bent inderdaat een doorzetter jij maakt het wel daar

    Mvg franske

  • 18 Mei 2016 - 19:12

    Daphne:

    Heeyyy karlijn!
    Balen dat het werk is tegen gevallen. Uiteindelijk kwam je daar toch om te werken met paarden! Belangrijker is dat je goed in je vel zit. Wie weet is het in Brisbane zelf een stuk leuker omdat je in de stad zit en veel meer connecties kunt maken. Geniet er maximaal van en met de kinderen komt het wel goed!

    Benieuwd hoe het je afgaat.

  • 19 Mei 2016 - 12:21

    Petra Avontuur:

    Hoi Karlijn,
    Goed voor je! En wat heb je al snel een nieuwe baan.
    Ik hoop voor je dat dit beter uitpakt.
    Maar zal vast goed komen.
    Heel veel werkplezier en een super tijd daar.


  • 20 Mei 2016 - 16:46

    Marlou:

    Karlijntje!
    Ik ben zo benieuwd hoe het je komende zondag gaat bevallen! Je hebt de stoute schoenen aangetrokken en geluisterd naar je gevoel: moet je kijken wat er van komt;) Heel goed gedaan!!
    Kijk heel graag uit naar je volgende berichtje of belletje!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kilcoy

Australië

Work and Holiday

Recente Reisverslagen:

05 December 2016

Update 5-12-2016 *verhuisd*

17 Oktober 2016

update 17-10-2016

30 Augustus 2016

Update 30-8-2016

11 Augustus 2016

Update 11-8-2016

14 Juli 2016

update 14-7-2016
Karlijn

Actief sinds 13 April 2016
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 7651

Voorgaande reizen:

19 April 2016 - 18 April 2017

Australië

13 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: