update 9-5-2016 - Reisverslag uit Kilcoy, Australië van Karlijn Vries - WaarBenJij.nu update 9-5-2016 - Reisverslag uit Kilcoy, Australië van Karlijn Vries - WaarBenJij.nu

update 9-5-2016

Door: Karlijn de Vries

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

09 Mei 2016 | Australië, Kilcoy

Zo weer een nieuwe week achter de rug. Nja 1,5 ondertussen.. hihi
Het begon rustig omdat ze op concours waren in Sydney. 5 paarden weg dus dat scheelde een hoop werk. Erg fijn omdat ik nog wat last had van mijn jetlag. Lekker lange pauzes gehad tussendoor.

Voor het eerst in de auto gereden, op het terrein met het hooi voeren aan de paarden. Toch wel apart dat je met je linkerhand moet schakelen en dat je aan de andere kant in de auto zit. Even wennen.

Zoals ik al eerder aangaf het huis is niet alles, maar het is een stuk verbeterd nu. Gelukkig had ik energie genoeg om in mijn 4 uur pauze te beginnen aan de keuken. Spinnenwebben van de muren, viezigheid van de kastjes etc. Gelukkig kwamen mijn lieve huisgenootjes me helpen. Goed voorbeeld doet volgen, velen handen maken licht werk zeggen we dan. ’s Avonds ook voor het eerst in het zwembad gezwommen, verlicht omdat het al donker was. Gezellig samen met Alicia en de kids!

We hebben ook een tv gekregen zodat we in de pauze of ’s avonds een dvd kunnen kijken.

Omdat het hier nu herfst/winter wordt beginnen ze hier nu me het scheren van de paarden. Dacht ik er vanaf te zijn in Nederland begint het hier haha. Vandeweek dus al 1 geschoren. Ook al is het hier warm de temperatuurverschillen met de zomer hier zijn hetzelfde als in Nederland. Het is nu z’n 25 graden overdag en het kan zakken tot onder de 10 ’s nachts.

Vrijdag avond naar de pub geweest om te eten met de hele familie. We werden door het busje van de pub opgehaald en aan het einde van de avond weer thuis afgezet. Was gezellig! Je besteld je eten bij de kassa en dan kun je aan tafel gaan zitten en wordt het geserveerd, grappig om te zien. Je betaalt dan dus ook vooraf aan de kassa.

Zaterdag zijn Alicia en ik samen vrij geweest. En wat hebben we ons vermaakt! In de ochtend en begin midden zijn we in een groot schopping centrum geweest en hebben we benodigde kleren etc. gehaald. Ze hadden daar 2 mega grote winkels te vergelijken met de Primark. Niet alleen kleren maar ook elektronica en A-merken make-up etc. Na 3,5 uur hadden we beide winkels gehad en werden we even later na een korte lunch opgepikt door onze huisgenoten. Andere keer maar de rest van het winkelcentrum bekijken. Daarna zijn we naar een binnenlands strand gebracht. Mooi! Rustig water zonder golven. Kon de visjes zien zwemmen en kleine krabbetjes. Tegen de avond wanneer het donder werd kwamen er een hele hoop papagaaien aanvliegen en cirkelde rond, rond de bomen en in de bomen. Wat een lawaai! Ze maken zoveel herrie dat Alicia en ik zelfs onze stem moesten verheffen wilde we elkaar verstaan. Heerlijke dag!

Gister (zondag) ben ik mee geweest op concours. Ze halen hier bij aankomst alle paarden van de vrachtwagen en zetten ze vast aan de wagen. Heerlijk met poetsen en opzadelen. Zo heb je alle ruimte. Op de vrachtwagens in NL is het soms erg lastig omdat je vaak weinig ruimte hebt tussen de schotten om op te zadelen. Leuk om een dagje van huis af te zijn. Helaas werd mijn leuke dag verpest toen ik thuis kwam. Kreeg een flinke kopstoot van een paard en belandde op de grond. Gelukkig niet weg geweest maar het bloed liep snel langs mijn mond naar beneden waardoor het leek of dat het heel erg open was, snel naar spiegel gerend en papier gepakt om het bloed te stelpen. Helaas een flinke scheur aan de binnenkant van mijn lip. Door de klap ook de buitenkant gebarsten. Eten ging daarna niet echt makkelijk. Voelde me net een baby die niet kon eten. Vooral drinken liep gelijk weer uit mijn mond… Gelukkig nu een dag later ziet het er al beter uit. Wel wat gezwollen nu. Ben blij dat het mijn lip was en niet een ander deel van mijn hoofd. Dit geneest gelukkig vrij snel!

Vandaag voor het eerst een paardje mogen rijden. Ben benieuwd naar de rest van mijn tijd hier!

  • 09 Mei 2016 - 13:18

    Richard:

    Klinkt geweldig zusjeee!! Behalve t paard koppen das niet slim paarden zijn wat groter en sterker! Misschien volgende keer meer geluk! Have fun daar!
    Xxx

  • 09 Mei 2016 - 14:19

    Jacqueiline En Guan:

    leuk zo'n verslag, zo ver weg en toch blijven we lekker op de hoogt van al jou belevenissen.
    Klinkt inderdaad geweldig en zo te horen heb je een leuke groep daar.
    En je hebt ook geleerd wat poetsen is hahahahaha, super meid dat het daar zo goed gaat. Ben alweer benieuwd naar je nieuwe update. Zo ga nu weer aan het werk.

    Enjoy yourself because before you know it, it's over.

    Heel veel liefs xxxxxxxx

  • 09 Mei 2016 - 18:01

    Jan:

    Lieve Karlijn,
    goed te lezen dat je benieuwd bent naar wat de toekomst in Australië brengen gaat. Fijn dat je paard hebt kunnen rijden, ik hoop voor je dat je dat vaker mag doen. Je 'broertje' heeft wel gelijk, een paard koppen moet je verder maar achterwegen laten (

  • 09 Mei 2016 - 19:39

    Jan:

    Mmmm, de tekst achter het haakje is weggevallen. Hoewel wij elkaar veel spreken via whatsapp, kijk ook ik uit naar je volgende verslag en de reacties van de lezers. Fijn dat jullie op positieve wijze reacties achterlaten. Liefs, je vader, knuffels en kusjes.

  • 09 Mei 2016 - 21:34

    Diny En Henk:

    Fijn dat het goed gaat daar die kopstoot is dan iets minder
    maar ja dat is het risico van het vak hihi
    we kijken weer uit naar een nieuw verslag
    dikke knuffel van ons xxx

  • 09 Mei 2016 - 22:02

    De Buren:

    Leuk je belevenissen rechtstreeks te ontvangen. Je verhalen klinken gelukkig erg enthousiast in we volgen ze op de voet.we zijn erg benieuwd naar je avonturen.jammer van die klap van dat paard.ook Australische paarden hebben hun specialiteiten.wees er dus voorzichtig mee. Groetjes van de buurvrouw en vn mij.

  • 10 Mei 2016 - 10:51

    Frans Van Roij:

    Wat een verhaal weer ben blij dat het zo goed gaat ,op het bloed na dan
    En al leuke jongens ontmoet of mag je daar niet over praten hahaha

    Gr frans

  • 12 Mei 2016 - 16:58

    Oma Riet:

    Lieve Karlijn
    Blij te horen ,dat je het naar je zin hebt .Helaas het ongelukje met het paard.
    Dat was minder. Was je op dat moment alleen? Hoe was de reactie van je medebewoners?
    Gelukkig dat je daar een fijne vriendin hebt, dat is goud waard.
    Samen gezellig uitgaan dat heb je ook nodig na het werk.
    Het fijnste vindt ik dat je daar mag paardrijden want ik weet dat dat je echte hobby is.
    Is het daar vlak of heuvelachtig?
    Heb je daar al experimenten met een paard gezien die ze hier niet doen?
    Veel liefs, met een dikke knuffel van oma-Riet xxx





  • 13 Mei 2016 - 21:49

    Lisanne:

    Hee Karlijn,

    Wat leuk om je verslagen te lezen en te zien dat je een leuke tijd hebt. Fijn dat je ook een dagje vrij bent en leuke dingen kunt gaan doen! Ik hoorde van mam dat je al echte ervaringen op gedaan hebt met Australische ongedierte. Haha, ik hoop dat je dit niet zo vaak hoeft mee te maken! Ik ben benieuwd naar nieuwe verslagen en fotos op Facebook! Geniet lekker van je tijd down under!

    Lieve groetjes uit Maastricht

  • 16 Mei 2016 - 20:26

    Marlou:

    Ha Karlijn!
    Weer een drukke week achter de rug zo te lezen! Eindelijk eens kunnen genieten van je dag vrij. Gaaf zeg om alles te combineren met shoppen en dieren kijken op 1 dag;)
    Zeggen ze dat mijn werk soms gevaarlijk is... nou dit is helaas niet de eerste keer dat je een kopstoot hebt gekregen:S
    Werkse komende week en wees voorzichtig! Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal!!!
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kilcoy

Australië

Work and Holiday

Recente Reisverslagen:

05 December 2016

Update 5-12-2016 *verhuisd*

17 Oktober 2016

update 17-10-2016

30 Augustus 2016

Update 30-8-2016

11 Augustus 2016

Update 11-8-2016

14 Juli 2016

update 14-7-2016
Karlijn

Actief sinds 13 April 2016
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 7652

Voorgaande reizen:

19 April 2016 - 18 April 2017

Australië

13 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: